markering



Frihet är inte att behöva anpassa sig själv, sin kropp, sitt utseende för andra människor.
Frihet är inte att dömas för sitt yttre.

Det är lätt för vackra människor att säga att ytan inte är så viktig, att allt i slutändan handlar om insidan. Fråga någon som är mindre lyckligt lottad i utseendet och se hur denne har påverkats livet igenom. Hur gärna vi än vill komma förbi det och se människor för det de har på insidan så kommer det alltid finnas där och påverka oss. Frihet för mig är att slippa yttre påtryckningar om hur jag "bör" vara, ha på mig, gå, prata. Frihet för mig är att veta att det enda som spelar roll är mitt inre och hur min ärlighet (ikhlaas) till Gud är. Att ha på mig svart är ingen obligation i islam men för mig är det en stark markering. Jag vill visa att västvärldens fixering vid det yttre och det materiella inte biter på mig. Jag är nöjd med det jag har och med att min man tycker att jag är vacker, och att Gud tycker jag är vacker på insidan.
Allt annat är obetydligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0