muslim i Sverige

Vilken prövning det är att leva i den här delen av världen. Jag har av olika anledningar, mest jobbet, strosat runt mycket här i Stockholms stad den här veckan, som ni vet så har det varit mellan 25-30 grader hela veckan så jag med min svarta jilbaab sticker ut ganska mycket. Blickar, kommentarer, skakande huvuden och skratt brukar rinna av mig som vatten men bägaren kan faktiskt rinna över. Tillslut blir jag bara ledsen. Jag brukar känna mig stark när jag är i miljöer där folk tittar konstigt på mig men när det blir för mycket så bryter jag bara ihop och faller ihop. Men vem kan ge oss stöd om inte Allah:

But you took them for a laughing stock, so much so that they made you forget My Remembrance while you used to laugh at them!
Verily! I have rewarded them this Day for their patience, they are indeed the ones that are successful.
[23:109-111]

Nu är det sommar och snart semester och då håller jag mig till förorten. Jag är inte stark nog för detta. Ya Rabbi ge oss styrka att stå emot fitnan i det här samhället, ameen.


Kommentarer
Postat av: Broder i Islam

MashAllah syster, Barakallahu fiki för ditt tålamod, du är ett bra exempel här på dunya för våra mödrar, systrar och döttrar. Må Allah ta'ala belöna dig !!



Och vet att فل رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم: ‏ ‏اللهم لا عيش إلا عيش الآخرة



Allahuma la 3esh illa 3eshal akhirah



The Messenger of Allah said: O Allah, there is no life but the life of the Hereafter. [Sahih Muslim]



2009-06-27 @ 08:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0