kärlek



Rapporterat av Abu Hurairah: Allaahs Sändebud, saw, sade:
"Allaah sade: Jag kommer utropa krig mot den som visar fientlighet mot en from dyrkare av Mig.
Och det mest älskvärda handlingar som min slav kan göra för at komma närare Mig är vad jag har föreskrivit åt honom, och Min slav kommer närmare mig genom att göra Nawafil (att be eller göra extra vid sidan av det obligatoriska) tills det att Jag älskar honom.
Då blir Jag hans hörsel, och hans syn och hans hand med vilken han giper tag, och hans ben med vilket han går, och om han frågar Mig, ska Jag ge honom, och om han ber om Mitt Beskydd, så ska Jag skydda honom (i.e. ge honom Mitt beskydd) och
Jag tvekar (drar mig inte för) inte att göra något så som jag tvekar (drar mig för) att ta själen av en troende, för han hatar döden och Jag hatar att göra honom besviken"
Sahih al Bukhari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0